You are currently viewing Kötü Yöneticiler

Kötü Yöneticiler

Çalışanlar, gün boyunca doğal olarak iş yerinde pek çok sorunla karşı karşıya kalırlar. Bunların bir kısmını kendileri çözebilirken, bir kısmı için yöneticilerine ihtiyaç duyarlar. Bir bakıma yöneticinin görevi yolunda gitmeyen işleri çözmek veya “doğru yönetmek” değil midir? Elbette, kimi zaman yöneticilerin inisiyatifinde olmayan veya yeterince bilmedikleri konularla ilgili sorunların da olduğunu gözden kaçırmamak gerekiyor. Bu noktada önemli olan, yöneticinin çalışanlarına karşı dürüst olmasıdır. “Bakarız” gibi belirsizlik yaratan veya “Ben de senin gibi düşünüyorum, ama sorunu ben değil, diğerleri yaratıyor” gibi sorumluluğu başkasına yükleyen yanıtlar vermektense içten bir yaklaşımla neyi çözüp neyi çözemeyeceğini anlatmak, çalışanın güvenini kazanmak açısından çok daha iyi bir yoldur. Çalışan, her zaman her istediğinin olamayacağını anlayabilir. Ancak isteğine kulak verildiğini, bu hususta elden gelenin yapıldığını da görmek ister. Bunu yapan bir yönetici çalışana değer verdiğini hissettirecek ve aynı zamanda onun güvenini kazanacaktır.

Bir yöneticinin asla yapmaması gereken şey “Bana sorunla gelmeyin” yaklaşımıdır. Sürekli sorun getiren veya olur olmaz her şeyden yakınan çalışanlara bile “reddedici” davranmak yerine onları olası çözümler üzerinde düşünmeye teşvik etmek daha etkili bir yöntemdir. Böylece yöneticiyle çalışanın arasındaki güven ilişkisini güçlendiren bir zemin oluşur. Çalışanını kendi sorunuyla baş başa bırakan bir yönetici onun kendini yalnız ve çaresiz hissetmesine yol açabilir.

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre; çalışanların %60’ı işinden memnun olmadıklarını ve bunun sebebinin ne az maaş ne çalışma koşulları ne de diğer imkânlar olduğunu söylemektedirler. Bu çalışanlar, kendi mutsuzluklarının asıl sebebini kötü yöneticiler olarak görmektedirler. Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği görevleri hakkıyla yapmak isteyen bir yönetici, çalışanına güvenmesi gerektiğinin ve zaten sorun çözmek için orada olduğunun bilincindedir. Eğer bu anlamda kendisine güven duyuyor, çalışanlarıyla iletişimini açık tutuyorsa sorunlardan kaçınmasına da gerek yoktur.